Опитування

Як Ви оцінюєте впровадження сервісу "Особистий кабінет виборця"?
Потрібний, доступний і зручний сервіс, вже скористався
  55,27%  (6942)

Потрібний сервіс, обов’язково скористаюся
  28,08%  (3527)

Сервіс не приносить користі
  11,82%  (1485)

Мене це не цікавить
  4,82%  (606)

Проголосувало: 12560

 Архів опитувань

Опитування

Як вплинуло впровадження Державного реєстру виборців на якість списків виборців?
Списки виборців покращились
  47,62%  (2616)

Нічого не змінилось
  26,92%  (1479)

Списки виборців погіршились
  16,93%  (930)

Мене це не цікавить
  8,51%  (468)

Проголосувало: 5493

 Архів опитувань
Постанова від 20 січня 2011 року № 13
Друк  

герб України
У К Р А Ї Н А

ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
20 січня 2011 року № 13

Про Порядок організаційно-правової підготовки і виконання дій щодо ведення Державного реєстру виборців
(із змінами, внесеними згідно з постановами
Центральної виборчої комісії
від 9 березня 2016 року № 68,
від 21 липня 2017 року № 140)
 
З метою забезпечення дотримання органами ведення Державного реєстру виборців вимог Закону України "Про Державний реєстр виборців" при веденні Державного реєстру виборців, відповідно до статей 3, 5 – 9, 14, 16 – 20, 22, 23, частини сьомої статті 24, статей 31, 32 зазначеного Закону, керуючись статтями 11 – 13, пунктом 8 статті 17, частиною другою статті 27 Закону України "Про Центральну виборчу комісію", Центральна виборча комісія постановляє:

1. Затвердити Порядок організаційно-правової підготовки і виконання дій щодо ведення Державного реєстру виборців (додаток 1).

2. Встановити форму журналу реєстрації подань з відомостями про виборців (осіб), на підставі яких здійснюється періодичне поновлення персональних даних Державного реєстру виборців (додаток 2 ).

(у редакції постанови
Центральної виборчої комісії від 21 липня 2017 року № 140)

3. Визнати такими, що втратили чинність, постанову Центральної виборчої комісії від 3 квітня 2009 року № 18 "Про Порядок організаційно-правової підготовки і виконання дій щодо ведення Державного реєстру виборців", пункт 2 постанови Центральної виборчої комісії від 15 жовтня 2009 року № 155 "Про внесення змін до деяких постанов Центральної виборчої комісії щодо Державного реєстру виборців".

4. Цю постанову надіслати Міністерству закордонних справ України, регіональним органам адміністрування Державного реєстру виборців для доведення до відома відповідних органів ведення Державного реєстру виборців та контролю за її виконанням, а також Державній архівній службі України.

Заступник Голови Центральної виборчої комісії                А. МАГЕРА

   
 
 
Додаток 1
до постанови Центральної виборчої комісії
від 20 січня 2011 року № 13
(із змінами, внесеними постановами
Центральної виборчої комісії
від 9 березня 2016 року № 68,
від 21 липня 2017 року № 140)

ПОРЯДОК
організаційно-правової підготовки і виконання дій щодо ведення Державного реєстру виборців


1. Загальні положення

1.1. Цей Порядок відповідно до Закону України "Про Державний реєстр виборців" (далі – Закон) регулює питання здійснення організаційно-правової підготовки і виконання дій щодо ведення Державного реєстру виборців (далі – Реєстр).

1.2. Організаційно-правова підготовка і виконання дій щодо ведення Реєстру здійснюються працівниками органів ведення Державного реєстру виборців (далі – органи ведення) на підставах та у спосіб, встановлених Законом, а також рішеннями Центральної виборчої комісії, прийнятими відповідно до Закону, з використанням візуального та автоматизованого контролю за повнотою і коректністю персональних даних Реєстру.

1.3. Організаційно-правова підготовка здійснюється з метою забезпечення дотримання органами ведення вимог Закону при веденні Реєстру, а також внесення до Реєстру достовірних відомостей про виборців та виконання дій щодо ведення Реєстру лише на підставах, установлених Законом.

2. Організаційно-правова підготовка до виконання дій
щодо ведення Реєстру

2.1. Діями щодо ведення Реєстру є виконання працівниками органів ведення, які мають доступ до бази даних Реєстру, в режимі записування засобами програмного забезпечення автоматизованої інформаційно-телекомунікаційної системи "Державний реєстр виборців" (далі – АІТС Реєстру) таких операцій:

внесення до бази даних Реєстру нового запису;
внесення змін до персональних даних Реєстру;
знищення запису бази даних Реєстру.

2.2. Організаційно-правова підготовка до виконання дій щодо ведення Реєстру включає:

прийняття органом ведення документів (їх копій), які є підставою для видання наказу про виконання дій щодо ведення Реєстру (в тому числі перевірка правильності і повноти їх оформлення, а також їх облік);
візуальний та автоматизований контроль за повнотою і коректністю отриманих відомостей про виборця;
перевірку персональних даних виборця шляхом звернення до відповідних органів, закладів, установ, зазначених у статті 22 Закону, та/або безпосередньо до виборця;
видання наказів про внесення запису про виборця до бази даних Реєстру, внесення змін до персональних даних виборців у Реєстрі, знищення запису та облік таких наказів;
звернення за допомогою засобів АІТС Реєстру до органу ведення за виборчою адресою виборця про необхідність внесення змін до його персональних даних.

2.3. Організаційно-правова підготовка до виконання дій щодо ведення Реєстру здійснюється з використанням програмних засобів та функцій відповідних підсистем АІТС Реєстру.

2.4. Дії щодо ведення Реєстру здійснюються виключно на виконання наказу керівника органу ведення.

(із змінами, внесеними постановою
Центральної виборчої комісії від 21 липня 2017 року № 140)

2.5. Наказ про виконання дій щодо ведення Реєстру (далі – наказ) – це акт розпорядчого характеру, яким встановлюється завдання стосовно виконання дій щодо ведення Реєстру, визначаються зміст цих дій та їх виконавці, а також записи про виборця (виборців), які підлягають внесенню до бази даних Реєстру або знищенню, зміни персональних даних виборця, що підлягають внесенню до бази даних Реєстру.

2.6. Накази видаються на підставі поданих у встановленому порядку до органу ведення документів, звернень, переданих засобами АІТС Реєстру органом ведення, до якого подано в установленому порядку документи, а також у зв’язку із закінченням встановленого Законом строку збереження запису про виборця, який помер або громадянство якого припинено.

Документами, які є підставою для видання наказу, є:

подані до органу ведення в порядку, встановленому статтями 19 та 20 Закону, документи, що підтверджують набуття особою права голосу, зміни у персональних даних виборця, включеного до бази даних Реєстру;
подання з відомостями про виборців (осіб), які подаються в порядку періодичного поновлення персональних даних Реєстру, в тому числі для складання списків виборців;
відомості про найменування нових та перейменування вулиць (проспектів, бульварів, площ, провулків, кварталів, кутків тощо), присвоєння номерів новим будинкам і зміну нумерації існуючих будинків у відповідному населеному пункті, подані сільським, селищним, міським головою або іншою посадовою особою, яка відповідно до закону здійснює його повноваження;
рішення про зміни в адміністративно-територіальному устрої, які набрали чинності;
постанови Центральної виборчої комісії щодо знищення записів Реєстру;
подані до органу ведення в порядку уточнення персональних даних Реєстру документи, що підтверджують наявність в особи права голосу, зміни у персональних даних виборця, включеного до бази даних Реєстру;
подані до органу ведення документи з відомостями про виборця (виборців), встановленими регіональним органом адміністрування Реєстру за результатами їх перевірки із залученням органів, закладів, установ, зазначених у статті 22 Закону;
судові рішення, що набрали законної сили.

2.7. Проект наказу формується програмними засобами АІТС Реєстру.

2.8. Наказ може створюватися в паперовій або електронній формі.

Накази в паперовій формі оформлюються на бланках, примірні зразки яких затверджено постановою Центральної виборчої комісії від 18 листопада 2010 року № 527, та повинні містити обов’язкові для цього виду документа реквізити.

Наказ в електронній формі оформлюється з дотриманням вимог, установлених до створення електронних документів. Завершується створення наказу накладанням на нього електронного цифрового підпису керівника органу ведення.

Електронний цифровий підпис в органі ведення застосовується відповідно до Закону України "Про електронний цифровий підпис" та з дотриманням Порядку застосування електронного цифрового підпису органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями державної форми власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2004 року № 1452.

(у редакції постанови
Центральної виборчої комісії від 21 липня 2017 року № 140)

2.9. Для реєстрації наказів, створених у паперовій формі, ведеться журнал згідно з інструкцією з діловодства у відповідному органі, яким утворено орган ведення. Накази підлягають обліку в АІТС Реєстру. Для наказів, створених в електронній формі, застосовується їх автоматизована наскрізна електронна реєстрація.

(у редакції постанови
Центральної виборчої комісії від 21 липня 2017 року № 140)

2.10. Приймання документів, які є підставою для видання наказу, видання та облік наказів, а також систематизація і їх зберігання здійснюються з дотриманням вимог інструкції з діловодства у відповідному органі, яким утворено орган ведення, та цього Порядку.
На виконаних наказах керівником органу ведення проставляється відмітка про його виконання. Якщо наказ створено в електронній формі, реквізит "Позначка про виконання документа, направлення його до справи" створюється окремо від електронного документа та оформлюється з використанням електронного цифрового підпису.

(пункт 2.10 доповнено абзацом згідно з постановою
Центральної виборчої комісії від 21 липня 2017 року № 140)

2.11. Візуальний та автоматизований контроль за повнотою і коректністю відомостей про виборця, що надійшли до органу ведення, здійснюється відповідно до Порядку здійснення органами ведення Державного реєстру виборців візуального та автоматизованого контролю за повнотою і коректністю персональних даних Державного реєстру виборців, встановленого постановою Центральної виборчої комісії від 11 березня 2009 року № 14.

2.12. Виборча адреса виборця визначається відповідно до статті 8 Закону.

2.13. Органам ведення забороняється збирати, вносити до Реєстру та зберігати в базі даних Реєстру відомості (персональні дані виборців), не передбачені Законом.

2.14. Строки розгляду звернень виборців (осіб) до органів ведення визначаються відповідно до Закону України "Про звернення громадян".

Звернення, подані до органу ведення під час виборчого процесу чи процесу референдуму, розглядаються цим органом у строки, що дозволяють забезпечити дотримання вимог статей 27, 28 Закону.

2.15. Передбачені статтею 22 Закону відомості про виборців (осіб) опрацьовуються органом ведення до закінчення місяця, в якому вони були подані.

Відомості про виборців (осіб), подані органами, закладами, установами під час виборчого процесу чи процесу референдуму для складання попередніх та уточнених списків виборців, опрацьовуються органом ведення з урахуванням строків, встановлених для складання списків виборців.

2.16. Опрацьовані звернення виборців (осіб) щодо включення до Реєстру та стосовно зміни персональних даних виборців у Реєстрі разом з доданими до них документами (їх копіями), матеріали перевірки, подання з відомостями про виборців (осіб), виконані постанови Центральної виборчої комісії, накази групуються у справи та зберігаються в органі ведення згідно з номенклатурою справ.

У разі якщо в органі ведення здійснюється робота з електронними документами, в інструкції з діловодства у відповідному органі, яким утворено орган ведення, визначаються особливості роботи з ними з урахуванням вимог нормативно-правових актів у сфері діловодства, а також технічних і програмних засобів АІТС Реєстру, а саме:

проекти електронних документів органу ведення формуються програмними засобами АІТС Реєстру;
електронні документи тимчасового строку зберігання з часу їх створення і до знищення зберігаються в АІТС Реєстру;
знищення електронних документів після закінчення строків їх зберігання здійснюється в установленому порядку працівником органу ведення, до обов’язків якого віднесено таку функцію

(із змінами, внесеними постановою
Центральної виборчої комісії від 21 липня 2017 року № 140)

2.17. Керівник органу ведення здійснює контроль за дотриманням працівниками органу ведення вимог цього Порядку.

3. Організаційно-правова підготовка до виконання дій
щодо ведення Реєстру при зверненні особи за власною ініціативою
про включення до Реєстру


3.1. Заява щодо включення до Реєстру особи, яка проживає на території України, та особи, яка проживає чи перебуває за межами України, подається відповідно до органу ведення, закордонної дипломатичної установи України (дипломатичного представництва чи консульської установи України) за формами, встановленими постановою Центральної виборчої комісії від 15 жовтня 2010 року № 415.

3.2. Працівник органу ведення (дипломатичного представництва чи консульської установи України – при зверненні особи, яка проживає або перебуває за межами України) під час приймання заяви особи щодо включення до Реєстру перевіряє зазначені в ній відомості щодо їх повноти та відповідності даним пред’явленого документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство.

Для виборця, який проживає на території України, документом, що посвідчує особу та підтверджує громадянство, є паспорт громадянина України або тимчасове посвідчення громадянина України (якщо особа нещодавно набула громадянства України), а для виборця, який проживає чи перебуває за межами України, – паспорт громадянина України для виїзду за кордон, дипломатичний паспорт, службовий паспорт або тимчасове посвідчення громадянина України (якщо особа недавно набула громадянства України).

До заяви додається копія документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство, а при зазначенні у заяві відомостей про постійну нездатність особи пересуватися самостійно – також документ, що підтверджує відповідний факт.

3.3. Працівник органу ведення (дипломатичного представництва чи консульської установи України), який прийняв заяву, перевіряє, чи є особа, яка звернулася із заявою, виборцем (з’ясовується належність до громадянства України, досягнення вісімнадцятирічного віку).

3.4. Працівник органу ведення (дипломатичного представництва чи консульської установи України) на звороті заяви зазначає дату її прийняття, ставить свій підпис та, у разі необхідності, робить відповідні відмітки.

3.5. Відповідна закордонна дипломатична установа України невідкладно передає заяву щодо включення особи до Реєстру до органу ведення в Міністерстві закордонних справ України.

3.6. Заява щодо включення до Реєстру в день її надходження до органу ведення реєструється із застосуванням журнальної форми реєстрації документів згідно з інструкцією з діловодства у відповідному органі, яким утворено орган ведення, та обліковується програмними засобами АІТС Реєстру.

(у редакції постанови
Центральної виборчої комісії від 21 липня 2017 року № 140)


3.7. Якщо із заявою щодо включення до Реєстру звернулася особа, яка є виборцем, працівник органу ведення, який прийняв заяву, перевіряє у порядку здійснення візуального та автоматизованого контролю за повнотою і коректністю персональних даних Реєстру, чи включений цей виборець до Реєстру.

Така перевірка здійснюється по всьому масиву бази даних Реєстру.

Якщо виборець уже включений до Реєстру, орган ведення надсилає йому повідомлення про його включення до Реєстру за формою, встановленою постановою Центральної виборчої комісії від 15 жовтня 2010 року № 415.

3.8. Якщо виборець не включений до Реєстру орган ведення, в разі необхідності, звертається до відповідних органів, закладів, установ із запитом щодо перевірки чи уточнення зазначених у заяві відомостей, які необхідні для внесення запису до Реєстру.

3.9. За результатами розгляду заяви особи щодо включення до Реєстру та на підставі поданих документів і матеріалів перевірки (за наявності) керівник органу ведення невідкладно приймає одне з двох рішень:

про видання наказу щодо внесення запису до бази даних Реєстру;
про відмову в задоволенні заяви (на підставах і у спосіб, визначених частинами дев’ятою та десятою статті 19 Закону).
Перед виданням наказу про внесення запису до бази даних Реєстру орган ведення може звернутися до виборця стосовно перевірки чи уточнення відомостей щодо нього.

3.10. Про перевірку відомостей, зазначених у заяві особи, здійснену шляхом звернення до відповідних органів, закладів, установ, а також про включення виборця до Реєстру або відмову в її задоволенні, на звороті заяви робляться відповідні відмітки.

4. Організаційно-правова підготовка до виконання дій
щодо ведення Реєстру при зверненні виборця за власною ініціативою щодо
зміни його персональних даних

4.1. Заява про внесення змін до персональних даних виборця у Реєстрі подається виборцем до органу ведення за своєю виборчою адресою (у разі проживання або перебування виборця за межами України – до дипломатичного представництва чи консульської установи України).
Заява про зміну виборчої адреси подається виборцем за новою виборчою адресою до органу ведення, повноваження якого поширюються на відповідну територію.

4.2. Виборець, який постійно не здатний пересуватися самостійно, може уповноважити на подання заяви про внесення змін до його персональних даних у Реєстрі іншу особу.

4.3. Працівник органу ведення (працівник дипломатичного представництва чи консульської установи України – у разі звернення особи, яка проживає або перебуває за межами України) під час прийняття заяви здійснює перевірку зазначених у ній відомостей щодо їх повноти та відповідності доданим до заяви документам (копіям документів), які підтверджують такі зміни.

У разі якщо до заяви додаються копії документів, їх оригінали пред’являються працівнику органу ведення (дипломатичного представництва чи консульської установи України) для перевірки вірності копій.

4.4. Працівник органу ведення (дипломатичного представництва чи консульської установи України) робить, у разі необхідності, на звороті заяви відповідні відмітки, зазначає дату прийняття заяви та ставить свій підпис.

4.5. Дипломатичне представництво чи консульська установа України невідкладно передає заяву про внесення змін до персональних даних виборця у Реєстрі та додані до неї документи (копії документів) до органу ведення в Міністерстві закордонних справ України.

4.6. Заява про внесення змін до персональних даних виборця у Реєстрі в день її надходження до органу ведення реєструється із застосуванням журнальної форми реєстрації документів згідно з інструкцією з діловодства у відповідному органі, яким утворено орган ведення, та обліковується програмними засобами АІТС Реєстру

(у редакції постанови
Центральної виборчої комісії від 21 липня 2017 року № 140)


4.7. Працівник органу ведення, який прийняв заяву, шляхом здійснення візуального та автоматизованого контролю за повнотою і коректністю персональних даних Реєстру перевіряє (звіряє) персональні дані виборця, зазначені у заяві, з відомостями про виборця, включеними до Реєстру.

У ході такої перевірки орган ведення може провести перевірку зміни персональних даних виборця шляхом звернення до відповідних органів, закладів, установ, визначених статтею 22 Закону.

У випадку якщо у Реєстрі стосовно виборця, яким уповноважено на подання заяви іншу особу, відсутні відомості про його постійну нездатність пересуватися самостійно, орган ведення здійснює їх обов’язкову перевірку.

4.8. За результатами розгляду заяви (крім заяви щодо зміни виборчої адреси), на підставі поданих документів та матеріалів перевірки (за наявності) керівник органу ведення приймає одне з таких рішень:

про видання наказу про внесення відповідних змін до персональних даних виборця у Реєстрі;
про відмову в задоволенні заяви виборця (на підставах і у спосіб, визначених частинами шостою та сьомою статті 20 Закону).

4.9. У разі звернення виборця із заявою щодо зміни виборчої адреси працівник органу ведення вивчає обґрунтованість заяви та робить відповідний запис на звороті заяви, а також, у разі необхідності, проставляє інші відмітки щодо поданої заяви.
Заява щодо зміни виборчої адреси виборця є обґрунтованою, якщо до заяви додані документи (копії документів), що підтверджують зміну виборчої адреси виборця.

4.10. За результатами вивчення обґрунтованості заяви виборця щодо зміни виборчої адреси керівник органу ведення приймає одне з таких рішень:

про видання наказу про внесення до Реєстру зміни щодо виборчої адреси виборця (якщо зміна виборчої адреси виборця відбувається в межах території, на яку поширюються повноваження цього органу ведення);
про звернення за допомогою засобів АІТС Реєстру до органу ведення за попередньою виборчою адресою виборця про необхідність внесення змін щодо виборчої адреси виборця (якщо попередня виборча адреса виборця не відноситься до території, на яку поширюються повноваження цього органу ведення);
про відмову виборцю у внесенні зміни до його виборчої адреси.

4.11. Якщо виборця, який звернувся із заявою щодо зміни його персональних даних у Реєстрі, не включено до Реєстру, працівник органу ведення виконує дії, передбачені пунктами 3.8 – 3.10 цього Порядку. При цьому обов’язково проводиться перевірка відомостей, вказаних у заяві, шляхом надсилання запиту до відповідних органів, закладів, установ, зазначених у статті 22 Закону.

5. Організаційно-правова підготовка до виконання дій щодо ведення
Реєстру при періодичному поновленні персональних даних Реєстру


5.1. Відомості про виборців (осіб), на підставі яких здійснюється періодичне поновлення персональних даних Реєстру, подаються органу ведення за формами, встановленими постановою Центральної виборчої комісії від 13 січня 2011 року № 6, на паперових носіях та в електронному вигляді.

(із змінами, внесеними згідно з постановою
Центральної виборчої комісії від 9 березня 2016 року № 68)


Відомості про виборців (осіб) на електронному носії інформації повинні відповідати відомостям, поданим на паперових носіях.

Передбачені статтею 22 Закону відомості в разі їх отримання Центральною виборчою комісією з державної інформаційної системи, що містить відповідну інформацію, можуть передаватися органу ведення засобами АІТС Реєстру. У такому разі ці відомості на паперовому та електронному носіях органу ведення не подаються.

(із змінами, внесеними згідно з постановою
Центральної виборчої комісії від 9 березня 2016 року № 68)

5.2. Працівник органу ведення здійснює відповідну підготовку, передбачену для завантаження відомостей до бази даних Реєстру.

5.3. Шляхом здійснення візуального та автоматизованого контролю за повнотою і коректністю персональних даних Реєстру орган ведення Реєстру перевіряє подані відомості про виборців (осіб) щодо їх повноти та коректності.

5.4. У випадку коли відомості про виборців (осіб) подано без дотримання вимог Інструкції про заповнення форм подань з відомостями про виборців (осіб), на підставі яких здійснюється періодичне поновлення персональних даних Державного реєстру виборців, затвердженої постановою Центральної виборчої комісії від 13 січня 2011 року № 6, керівник органу ведення може звернутися до відповідних органів, закладів, установ щодо усунення виявлених недоліків.

5.5. Подання з відомостями про виборців (осіб), на підставі яких здійснюється періодичне поновлення персональних даних Реєстру, в день їх надходження до органу ведення обліковуються програмними засобами АІТС Реєстру, а також у журналі реєстрації подань з відомостями про виборців (осіб), на підставі яких здійснюється періодичне поновлення персональних даних Державного реєстру виборців, який ведеться за встановленою формою (додаток 2).

(із змінами, внесеними постановою
Центральної виборчої комісії від 21 липня 2017 року № 140)


5.6. За результатами опрацювання подань з відомостями про виборців (осіб), які надаються органами, закладами, установами, визначеними статтею 22 Закону, а також відомостей, отриманих Центральною виборчою комісією з державної інформаційної системи та переданих засобами АІТС Реєстру керівник органу ведення стосовно кожного виборця (особи) приймає передбачене Законом рішення (видає відповідний наказ чи звертається до органу ведення за виборчою адресою виборця).

(із змінами, внесеними згідно з постановою
Центральної виборчої комісії від 9 березня 2016 року № 68)


Перед прийняттям відповідного рішення орган ведення може (у разі необхідності) звернутися до виборця стосовно перевірки чи уточнення відомостей про нього.

5.6.1. Наказ про внесення запису до бази даних Реєстру видається у зв’язку із:

досягненням особою 18 років;
набуттям особою громадянства України;
поновленням дієздатності особи, не включеної до Реєстру;
виявленням не включеної до Реєстру особи, яка має право голосу.

5.6.2. Наказ про внесення змін до персональних даних виборця у Реєстрі видається у зв’язку із:

зміною прізвища, імені, по батькові, дати або місця народження;
зміною виборчої адреси виборця;
смертю виборця;
припиненням або набуттям громадянства України;
визнанням судом особи недієздатною чи поновленням судом дієздатності особи;
вибуттям з відповідної території (без внесення змін до виборчої адреси);
встановленням постійної нездатності виборця пересуватися самостійно.

5.6.3. Якщо у відомостях про виборців (осіб), які подаються органами, закладами, установами, визначеними статтею 22 Закону, вказано виборця, виборча адреса якого знаходиться за межами території, на яку поширюються повноваження органу ведення, керівник цього органу звертається за допомогою засобів АІТС Реєстру до органу ведення за виборчою адресою цього виборця про необхідність внесення змін до його персональних даних.

5.6.4. На підставі відомостей про виборців – військовослужбовців строкової служби, які вибули з території дислокації військової частини (формування), виборців, які відбували покарання і вибули з установи, та виборців, які вибули з військових частин (формувань) України, що дислокуються за межами України, поданих відповідно командиром військової частини (формування), керівником установи виконання покарань, Міністерством оборони України, керівник органу ведення приймає рішення про внесення змін до персональних даних таких виборців у Реєстрі, визначивши виборчі адреси за зареєстрованим місцем їх проживання та адресою житла.

5.7. На підставі відомостей, що подаються сільським, селищним, міським головою або іншою посадовою особою, яка відповідно до закону здійснює його повноваження, про найменування нових та перейменування вулиць (проспектів, бульварів, площ, провулків, кварталів, кутків тощо), присвоєння номерів новим будинкам і зміну нумерації існуючих будинків у відповідному населеному пункті керівник органу ведення видає наказ щодо внесення змін до виборчих адрес виборців (осіб), яких стосуються такі відомості.

5.8. На підставі акта про зміни в адміністративно-територіальному устрої чи перейменування адміністративно-територіальної одиниці керівник органу ведення видає наказ про внесення відповідних змін щодо місця народження або виборчих адрес виборців (осіб), яких стосуються такі зміни.

6. Організаційно-правова підготовка до виконання дій щодо ведення
Реєстру за результатами уточнення персональних даних Реєстру


6.1. Орган ведення, який виявив невключення виборця до Реєстру, неправомірне або кратне включення особи до Реєстру, неправильності у персональних даних виборця, включеного до Реєстру, здійснює уточнення персональних даних Реєстру шляхом надсилання запиту до органів, закладів, установ, визначених статтею 22 Закону.

Орган ведення здійснює уточнення персональних даних Реєстру в разі:

якщо вказані обставини виявлено під час проведення візуального та автоматизованого контролю за повнотою і коректністю персональних даних Реєстру (стосовно виборців, виборча адреса яких відноситься до території, на яку поширюються повноваження цього органу);
звернення виборця, в якого наявна достовірна інформація про невідповідності чи неточності в персональних даних інших осіб, у порядку, встановленому статтями 19, 20 Закону;
звернення політичної партії із заявою про виявлені за результатами перевірки повноти та достовірності персональних даних Реєстру порушення порядку ведення Реєстру (стосовно осіб, виборча адреса яких відноситься до території, на яку поширюються повноваження цього органу);
отримання в установленому порядку відомостей про зміни, внесені до виготовлених цим органом уточнених списків виборців.

6.2. У разі виявлення за результатами уточнення персональних даних Реєстру встановлених Законом підстав для внесення змін до бази даних Реєстру (за наявності документів, поданих до органу ведення в порядку уточнення персональних даних Реєстру, які підтверджують наявність в особи права голосу, або їх зміну) керівник органу ведення видає наказ:

про внесення запису до бази даних Реєстру;
про внесення відповідних змін до персональних даних виборця в Реєстрі.

Для прийняття рішення орган ведення може звернутися до виборця стосовно проведення перевірки чи уточнення відомостей про нього.

6.3. Усунення кратного включення виборця до Реєстру здійснюється на підставах та в порядку, встановлених Законом, на виконання рішення Центральної виборчої комісії.

7. Організаційно-правова підготовка щодо
знищення запису Реєстру


7.1. Підставами для видання керівником органу ведення наказу про знищення запису Реєстру є:

закінчення встановленого Законом строку збереження запису про виборця, який помер або громадянство України якого припинено (5 років після настання відповідних обставин);
постанова Центральної виборчої комісії щодо знищення запису Реєстру.

7.2. Наказ про знищення запису Реєстру видається не пізніш як у триденний термін з дня закінчення п’ятирічного строку збереження запису про виборця, який помер або громадянство України якого припинено, або надходження до органу ведення відповідної постанови Центральної виборчої комісії.

8. Виконання дій щодо ведення Реєстру


8.1. Персональні дані виборця вносяться до бази даних Реєстру у формі запису – сукупності всіх персональних даних виборця, передбачених
статтями 5 – 9 Закону.

8.2. Виконання у режимі записування дій щодо ведення Реєстру здійснюється на підставі та відповідно до наказу керівника органу ведення уповноваженим працівником цього органу, який має в установленому порядку доступ до бази даних Реєстру, невідкладно (але не пізніш як на наступний робочий день) після видання наказу.

Одночасно з внесенням до бази даних Реєстру записів про виборців, внесенням змін до персональних даних виборців у Реєстрі вносяться відповідні службові відмітки, передбачені статтею 9 Закону.

8.3. Після включення виборця до Реєстру орган ведення в порядку, встановленому частиною сьомою статті 19 Закону, надсилає виборцю повідомлення про його включення до Реєстру за формою, встановленою постановою Центральної виборчої комісії від 15 жовтня 2010 року № 415.

Після внесення змін до персональних даних виборця у Реєстрі орган ведення в порядку, встановленому частиною п’ятою статті 20 Закону, надсилає виборцю повідомлення про це.

8.4. Орган ведення веде облік усіх дій щодо зміни бази даних Реєстру в порядку та за формою, встановленими Центральною виборчою комісією.

Секретар Центральної виборчої комісії               Т. ЛУКАШ


Інформаційний блок

Опитування

Чи сприяють громадські організації та політичні партії покращенню якості списків виборців?
За їх сприяння мене було включено до списків виборців
  4,14%  (118)

Їх діяльність забезпечила якісні списки виборців
  7,51%  (214)

Виконують роботу щодо виявлення неточностей у списках
  15,03%  (428)

Їх діяльність тільки заважає
  22,47%  (640)

Їх діяльність не приносить ніякої користі
  50,82%  (1447)

Проголосувало: 2847

 Архів опитувань